Na wizerunek firmy w oczach odbiorców oraz partnerów biznesowych składa się wiele różnych elementów, począwszy od takich drobiazgów jak ujednolicony wygląd dokumentów i korespondencji elektronicznej, przez design strony internetowej czy treść reklam, aż po wystrój siedziby. Jedną z istotniejszych składowych, które wpływają na budowę prestiżu przedsiębiorstwa, jest stosowanie jednolitej, a zarazem atrakcyjnej odzieży służbowej. Warto przy tym zaznaczyć, że obowiązujące przepisy nie uwzględniają definicji stroju firmowego ani odzieży służbowej. Mimo to w oparciu o istniejące w praktyce interpretacje można uznać, że do odzieży służbowej zalicza się wszelkie części garderoby, których noszenie w ramach świadczenia stosunku pracy stanowi obowiązek pracownika. Z tego względu odzież ochronną i roboczą oferowaną przez specjalistyczne sklepy oraz hurtownie coraz częściej projektuje się w taki sposób, aby zapewniała bezpieczeństwo i jednocześnie wyglądała odpowiednio reprezentatywnie.
Czym powinna wyróżniać się odzież służbowa?
Odzież służbowa powinna charakteryzować się odpowiednim stopniem wyróżnienia (m.in. barwą, krojem, obecnością logotypów), dzięki czemu klient będzie kojarzył noszącego ją pracownika z konkretną marką, usługą lub firmą. Nie mniej ważne jest również to, aby pracodawca dopasował uniform do rodzaju wykonywanej pracy oraz warunków panujących na danym stanowisku. Odzież robocza wybrana na strój służbowy musi zatem gwarantować swobodę ruchów, wygodę podczas wykonywania zleconych zadań, a także spełniać wymagania specjalne – oznacza to, że np. pracownicy działający w terenie muszą być chronieni przed chłodem i opadami atmosferycznymi.
Warto podkreślić, że kiepskiej jakości odzież robocza wykonana z tanich materiałów może przyczynić się do spadku efektywności i tempa pracy. Co więcej, tego typu odzież już po krótkim czasie użytkowania będzie się nadawać wyłącznie do wymiany, zmuszając pracodawcę do inwestowania w nie kolejnej puli pieniędzy. Należy też pamiętać, aby ubiór nie naruszał godności ani innych dóbr osobistych pracowników, czyli nie był zbyt skąpy, nie zawierał żadnych obrażających lub ośmieszających nadruków itp. Z tego względu najkorzystniej jest zainwestować w dobrej jakości odzież roboczą zakupioną w renomowanej hurtowni Delta BHP z Łodzi.
Czemu warto stosować odzież służbową?
Aspekt wizualny ma ogromne znaczenie w kontekście odbioru firmy w oczach osób z zewnątrz, szczególnie w placówkach działających w ramach branży usługowej, gdzie nawiązywanie osobistej relacji i dobry kontakt są kluczowymi etapami procesu obsługi konsumenta. Dla przykładu – klient odwiedzający warsztat samochodowy, w którym mechanicy są ubrani w porządne bluzy i spodnie robocze, a dodatkowo stosują osłony na oczy oraz wzmocnione obuwie, natychmiast zauważy profesjonalne podejście do wykonywanej pracy i okazywany mu szacunek przez całą obsługę. Lepiej będzie czuł się także pacjent, gdy w szpitalu bądź klinice zobaczy personel noszący identyczne fartuchy. Oznacza to, że inwestując w wysokiej jakości odzież służbową, zwiększone zostają nie tylko warunki bezpieczeństwa i higieny, ale również wiarygodność całego przedsiębiorstwa.
Zostaw odpowiedź
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.